Wyszukiwarka Google a pozycjonowanie stron

wytyczne google do pozycjonowania Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych SEO (z ang. Search Engine Optimization) oznacza po prostu wykonywanie odpowiednich działań, które mają na celu osiągnięcie przez daną witrynę najwyższej - jak to jest tylko możliwe - pozycji w wynikach wyszukiwania dla danych słów kluczowych.

WYSZUKIWARKA GOOGLE

Internauci zazwyczaj wpisują w wyszukiwarki dwa, bądź nieco więcej, słów kluczowych. Chyba najpopularniejszą wyszukiwarką było i jest również obecnie „Google”. Obsługuje ona 90% wszystkich wyszukiwań w sieci. Czym się charakteryzuje ta wyszukiwarka? - wykrywa strony przez linki, jednak nie rozpoznając przy tym zdjęć i teksów, które należą do grafiki - nie uruchamia skryptów - nie znajduje stron pop-up

NAJISTOTNIEJSZE KRYTERIA WYSZUKIWARKI GOOGLE

Wyszukiwarka Google ocenia stronę za pomocą około 120 – 200 różnych kryteriów, przydzielając ją następnie do listy wyników wyszukiwania. Jak to dokładnie wygląda? - Google rozpoznaje adres URL i zawartość tekstu, klasyfikując jego ważność - przeszukuje treść strony pod kątem słów kluczowych, koncentrując się na kodzie źródłowym - sprawdza formatowanie tekstu - poddaje ocenie wewnętrznej nagłówki w tekście źródłowym i sprawdza ich kolejność (powinna być ona ułożona od najważniejszego do najmniej ważnego)

pozycjonowanie stronJAK PODNIEŚĆ SWOJĄ STRONĘ W RANKINGU?

Wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarek umożliwiają linki przychodzące, czyli tak zwane „backlinks”. Im więcej wysokiej jakości linków prowadzi do danej strony, tym wyżej pojawia się ona w rankingu. Istotne są również linki wewnętrzne, jakie zostały umieszczone na stronie. W związku z tym, dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie głównej linki do najistotniejszych podstron. Powinny one również zawierać odpowiednie słowa kluczowe! Niezmiernie ważne są również nazwy plików. Jeśli bowiem gdziekolwiek w sieci krąży już artykuł o podobnej treści, czy formie, zostanie on zignorowany przez wyszukiwarkę Google. Podobnie jak tekst ze zbyt dużym zdjęciem, bądź też o zbyt obszernym kodzie źródłowym.