Powrót Content Marketingu

content marketingContent Marketing, czyli w polskim tłumaczeniu „marketing treści” to działania marketingowe, mające na celu pozyskanie jak największej rzeszy odbiorców danej grupy. W tym przypadku niezmiernie istotne jest budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami, którzy wracają na dane strony po kolejną porcję informacji. Ostatnimi czasy przeżywaliśmy wielki powrót Content Marketingu. Co było tego powodem?

UKIERUNKOWANIE NA UŻYTKOWNIKA

Ostanie aktualizacje algorytmu Google, wyraźnie wskazują, że ich celem jest zadowolenie wszystkich użytkowników sieci. To o ich dobru myśli firma, wprowadzając do wyszukiwarki unowocześnienia, mające ignorować wszelkie treści spamerskie, mało wartościowe oraz stworzone sztucznie na potrzeby reklamy innego przedsiębiorstwa. Strony, które zawierały sztucznie wygenerowane, nietematyczne informacje, zostały usunięte z wyników wyszukiwania, bądź też zanotowały olbrzymi skok w dół rankingu wyświetleń. Każdy, kto chce zaistnieć w sieci, musi dostosować się do wprowadzonych przez Google zasad – treści mają być tworzone dla internautów, a nie dla pozycjonowania i reklamy.

WERYFIKACJA POPRAWNOŚCI DZIAŁAŃ SEO

Wprowadzone zmiany są istotne dla ludzi działających w branży SEO również z innego powodu. Jakiego? Wprowadzone algorytmy weryfikują ich pracę i metody, jakimi prowadzili kampanie reklamowe w sieci. Jeśli pozycja firmy w rankingu wyszukiwarki nie odnotowała spadku, bądź też – w niektórych przypadkach – zanotowała wzrost, oznacza to, że ludzie zajmujący się marketingiem internetowym dobrze wykonywali swoją pracę. Nie tylko kierowali się dobrem samego przedsiębiorstwa, ale myśleli również o dobru potencjalnych użytkowników. Grzegorz Kluzek, SEO Manager w Fusion Marketing, tak oto podsumował ostatnie zajścia:

"Obserwowaliśmy bacznie jak nasze zaplecze pozycjonerskie zareaguje na aktualizacje algorytmów. Jesteśmy bardziej niż podbudowani, gdyż kampanie prowadzone w naszym systemie nie odnotowały znacznych zawirowań, a wręcz przeciwnie – w większości kampanii pozycje stron na dane frazy poszły w górę. Szczególnie firmy korzystające z modułu producenta, które zbudowały już wirtualną sieć przedstawicieli handlowych do sierpnia 2014 odnotowały ogromne wzrosty widoczności w wyszukiwarkach”.

Manager dodał jednocześnie, że Google od dłuższego czasu bardzo dokładnie wytłuszcza swoje oczekiwania. Firmy, którym zależy na budowaniu dobrej marki – a jego przedsiębiorstwo do takich należy – podążają więc szlakiem marketing kontentowyogłaszanych zmian i dostosowują swoje działania do wymagań tej popularnej wyszukiwarki. Nowe i stare jakości wyszukiwania będzie dzieliła jeszcze większa przepaść, ale dzięki temu właściwe działania będą przynosiły właściwe skutki. O czym warto więc pamiętać? Przede wszystkim zatroszczyć się o użytkownika. Czasy, w których osoba z działu SEO mogła dodać ten sam wpis na kilka stron, zmieniając jedynie jego tytuł, bądź też zacząć automatycznie generować treści, odeszły w niepamięć. Osoby, które tak postępowały, powinny szybko zmienić sposób działania, bo to, co do tej pory umyka Google, już niedługo może być przez nich karane.

WYMOGI GOOGLE

Nowe algorytmy Google wymuszają : - odpowiednie przygotowanie contentu - opracowanie strategii linkowania - zaprojektowanie identyfikacji wizualnej szablonów - uwzględnienia sieci stron reklamowych dla konkretnych miast - wdrożenie własnego systemu Landing page - kontrola zbieżnej komunikacji marki