Pozycjonowanie w Google, czyli czym jest Content Marketing w SEO

marketing treściPopularne w branży SEO powiedzenie „Content is King” oznacza, że tworzenie niepowtarzalnej treści jest kluczem do sukcesu każdego serwisu internetowego. Kiedyś to ilość górowała nad treścią, jednak w końcu to jakość wzięła górę nad liczbą. Dlaczego tak się stało?

NIECHLUBNA PRZESZŁOŚĆ

Dawniej niektóre podstrony były generowane sztucznie. Wśród przykładów tekstów niskiej jakości odnaleźć możemy: - strony wyników wyszukiwania - strony w sklepie online, pozbawionym produktów lub z bardzo nielicznymi produktami - jednakowa treść na podstronach tej samej witryny - kopie treści, które możemy znaleźć w innych miejscach w sieci - kopie tekstów pobranych z Wikipedii - artykuły synonimizowane i mieszane - treści generowane automatycznie - fora internetowe ze SPAMem

WYSOKA JAKOŚĆ KLUCZEM DO WIELU WYŚWIETLEŃ

Google zwraca uwagę przede wszystkich na potencjalnego czytelnika, a co za tym idzie preferuje treści, które są preferowane przez użytkowników. W jaki sposób potrafi jednak odróżnić jedne od drugich? Otóż, zwraca uwagę na kilka czynników, które świadczą o ich dobrej jakości. Sprawdza, czy teksty są: - wciągające – czyli takie, które zaspokajają wiedzę internauty. Jeśli po krótkiej chwili użytkownik wraca z danej strony na stronę wyszukiwań i klika w kolejną, może być to dla Google sygnałem, że nie uzyskał odpowiedzi na swoje pytanie i szuka dalej. - naturalne – oznacza to taką treść, w której notorycznie nie powtarzają się wybrane słowa kluczowe. Algorytmy wyszukiwarek potrafią już bowiem powiązać synonimy, wyłapać niewłaściwą deklinację, czy niepoprawność kontekstu. - skanowalne – współcześni, zabiegani internauci nie mają czasu na dokładne czytanie tekstów. Zwracają jedynie uwagę na wybrane słowa i próbują wartościowe treściwyciągnąć z nich najważniejsze wnioski. Dokonują „skanowania” tekstu. Powinien on być jak najbardziej przejrzysty: pełen akapitów, śródtytułów, wyróżnień, linków, cytatów, tabel, wypunktowanych list itp. - multimedialne – czyli pełne zdjęć, lub filmików. - angażujące – czyli takie, obok których nie można przejść obojętnie.

Jest to gwarancja licznych komentarzy, udostępniania tekstu innym, linkowania go, bądź polubienia. Warto więc sięgnąć po treści, które albo będą mówiły o tematach aktualnych, albo będą poruszały jakieś kontrowersyjne sprawy. - wirusowe – jeśli tworzymy treści, które rozchodzą się w sposób wirusowy, docieramy do większej grupy ludzi. Budujemy w ten sposób markę, zyskujemy wartościowe linki i przesyłamy pozytywny sygnał do wszelkich algorytmów Google. - zaufane – Google pragnie powiązać daną treść z jej właściwym autorem. Jeśli pisze on angażujące treści, buduje tym samym swój silny autorytet. Powiązanie to umożliwia profil na Google +, gdzie połączenie można stworzyć za pomocą odpowiedniego tagu (rel=„author”).