W jaki sposób pozycjonować stronę? - Poradnik krok po kroku

jak pozycjonować1. Należy odpowiednio przygotować stronę www: Najlepiej zacząć od doboru adekwatnych słów kluczowych. Jakiś czas temu powstał już artykuł na ten temat - dobrze będzie sięgnąć po niego, szukając ściślejszych informacji. Warto jedynie zauważyć, że określone frazy mają niebagatelne znaczenie dla optymalizacji serwisu oraz osiągnięcia zadowalającego poziomu konwersji. Kampanie Google Adwords umożliwiają sprawdzenie trafności danych fraz i weryfikacji, które z nich dają największą, a które najmniejszą konwersję. Zbadaj więc swoją stronę pod kątem owych kluczowych słów. Co dalej? Zwróć uwagę również na meta tagi i nagłówki. Sprawdź, czy umieszczone na niej odnośniki do podstron mają przyjazne adresy URL. Zmodyfikuj także content, jeśli to konieczne - pomocą mogą służyć doświadczeni copywriterzy.

A gdy zrobisz już to wszystko?

Zadbaj, by Twoja strona nadal rankowała! Musisz po prostu odpowiednio zatroszczyć się o jej popularność - najlepiej w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, czy Google + to bardzo popularne kanały komunikacji z potencjalnymi klientami. Koniecznie musisz zapoznać się z czynnikami, które wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania Google! Dobrym sposobem, by to zrobić, będzie przejrzenie raportów z badań, jakie przygotowuje ekipa MOZ. Ostatni taki raport ukazał się w roku 2013 i brał pod uwagę ponad 14 000 fraz. Ich zdaniem na pozycje w wynikach wyszukiwania mogą wpływać dwa czynniki: - autorytet podstrony - liczba unikalnych klas C, które linkują do podstrony

Druga kwestia ma olbrzymie znaczenie - sugeruje bowiem, że urozmaicenie domen zapleczowych, z których linki będą kierować internautów do pozycjonowanych podstron, podnosi ilość ich wyświetleń. Należy jednak zadbać, by domeny posiadały różne IP i należały do możliwie najróżniejszych klas C. Swoje badania przeprowadziło w 2013 roku również Searchmetrics. Odnosiły się one do rynku amerykańskiego, jednak wyszczególniły najistotniejsze czynniki rankingowe, związane z pozycjami w Google. Są to: - sygnały z mediów społecznościowych (do których należą polubienia, komentarze i udostępnienia) - kodowanie strony - content - backlinki

pozycjonowanie strony2. Trzeba zadbać o pozyskanie wartościowych linków: Najlepsze linki przychodzące są gwarancją najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Czy są jakieś sposoby, by pozyskać dobre linki? Kilka! Oto niektóre z nich: - marketing szeptany - czyli wywoływanie dyskusji, komentowanie blogów, pozostawianie odnośników i nawoływanie do dzielenia się swoimi opiniami na różnorakich forach - content marketing - na starcie wystarczy po prostu pozostawianie gościnnych wpisów na blogach ekspertów, bądź też w specjalistycznych serwisach. Doskonały przykład może tu stanowić nasz wpis na mamstartup.pl - blogi - dobrze jest prowadzić firmowy blog, na którym opublikujemy interesujące artykuły i przekażemy je dalej dzięki wsparciu mediów społecznościowych. Najlepsze teksty z pewnością będą udostępniane dalej, a to przysporzy naszej stronie popularności! - infografika - tworzona samodzielnie infografika pozyskuje zawsze wiele różnorodnych linków, a to znakomicie popularyzuje stronę

3. Konieczna jest analiza strony pod kątem jej konkurencji: Warto systematycznie śledzić poczynania konkurentów, analizować je i porównywać ze sobą. Jakie czynniki brać pod uwagę? Oto one: - ilość słów kluczowych w TOP10 - ilość i jakość linków - ilość klas C - SEOVisibility O trzech pierwszych czynnikach już wspominaliśmy. Zwróćmy na nie baczną uwagę, ponieważ są niezmiernie ważne dla popularności naszej witryny. A ostatni? Jest to parametr w Searchmetrics, który określa daną stronę względem pozostałych.